Ordenança reguladora de les condicions de sol·licitud, expedició i ús de la Targeta Ciutadana.
Aprovació de l’Ordenança reguladora de les condicions de sol·licitud, expedició i ús de la Targeta Ciutadana.
Quant a aquest procés
Acord d’obertura del procés participatiu. Art. 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Atesa la voluntat municipal d’aprovar l’Ordenança reguladora de les condicions de sol·licitud, expedició i ús de la Targeta Ciutadana, de conformitat amb l’establert al Pla Anual Normatiu de l’exercici 2025.
1. Antecedents de la norma o disposició administrativa de caràcter general.
En el projecte de foment del sentiment de pertinença al municipi liderat per la Unitat de Participació Ciutadana, la Targeta Ciutadana és una iniciativa que permet enfortir aquest sentiment en convertir-se en un símbol tangible de la identitat local i la vinculació amb la comunitat, fomentant la satisfacció ciutadana amb les iniciatives municipals i reforçant el seu vincle amb l’entorn. Tanmateix, la seva personalització amb elements distintius del municipi pot generar un sentiment d’arrelament fent que els habitants del terme es considerin reconeguts i valorats com a part activa de la comunitat.
2. Problemes que es vol solucionar amb la iniciativa.
En el marc del projecte de reforç del sentiment de pertinença al municipi, s’aborda la necessitat d’implementar una Targeta Ciutadana que permeti la identificació ràpida i eficient de les persones usuàries en l’accés i utilització de determinats serveis, públics o privats i a infraestructures municipals, promovent la participació ciutadana mitjançant l’adopció de les mesures per garantir l’accessibilitat als serveis públics mitjançant la utilització dels canals electrònics i millorant l’eficàcia, eficiència, economia, racionalització i avaluació dels diversos serveis públics prestats per la Corporació Municipal.
3. La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
La Targeta Ciutadana respon a la necessitat concreta de millorar la interacció entre la ciutadania i l’administració municipal essent una solució per fomentar la inclusió social i l’accessibilitat als serveis públics; optimitzar els recursos públics, centralitzant serveis i identificació dels habitants, i integrant-los en una única plataforma per optimitzar la tramitació municipal i fomentar la transparència i la participació ciutadana.
La implementació de la targeta ciutadana es valora, des de criteris d’oportunitat, pels beneficis socials, econòmics i administratius que ofereix permeten unificar criteris, promoure la inclusió social i digital, simplificar tràmits, digitalitzar processos, reduir costos i avaluar i millorar els serveis públics.
4. Els objectius de la norma
L’objectiu de l’Ordenança és regular, on les normes ho permeten i les raons d’oportunitat ho requereixen el dret a la participació ciutadana amb els següents objectius:
Objectiu 1.- Facilitar l’accessibilitat als serveis públics promovent la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva prestació.
Objectiu 2.- Garantir la prestació d’uns serveis més eficaços, eficients i econòmics.
Objectiu 3.- Obtenir indicadors que permetin dur a terme l’avaluació i millora dels serveis públics que es presten a través de la Targeta Ciutadana.
Objectiu 4. Reforçar el sentiment de pertinença al municipi.
5. Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
No es tenen previstes.
Compartir: